Інформація для батьків

Наші діти — це наша старість. Правильне виховання — це наша щаслива старість, погане виховання — це наше майбутнє горе, це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми.       Антон Семенович Макаренко

 

Зміст роботи школи з батьками учнів повинен ґрунтуватися на їх правах і обов’язках, визначених Законом України «Про загальну середню освіту»:
1. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право: 
— вибирати навчальні заклади та форми навчання для неповнолітніх дітей;
— приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності загальноосвітнього навчального закладу;
— обирати і бути обраними до органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей;
— звертатися до відповідних органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей;
— захищати законні інтереси дітей.
2. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов’язані:
— забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
— постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
— поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до сім’ї, старших за віком, державної і рідної мови, до народних традицій і звичаїв;
— виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до України.



Не буває ідеальних людей. Діти також припускаються помилок, але це зовсім не привід карати їх! Помиляючись, діти навчаються і потребують нашої підказки та підтримки, а не запотиличників чи «ультразвукового» крику!Аналізуйте ситуацію і обирайте такі методи виховання, які не будуть травмувати дитину! Адже ваше головне завдання – виховати повноцінну людину, а не “вічно” перелякану, з постійним тремором, яка боїться самостійно приймати рішення або дорослого, агресивно налаштованого до вас і суспільства.Те, якою виросте ваша дитина – залежить від вашого виховання!

Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба



Поради батькам

Яка б у вас відповідальна, складна, творча праця не була на роботі, знайте, що вдома на вас чекає така ж відповідальна, така ж складна, така ж тонка робота – виховання власної дитини.
Скрізь вас можна замінити іншими працівниками – від сторожа до президента. Справжнього батька ніхто не замінить.
І якщо перед вами стоїть вибір: йти завершувати роботу, за яку (це вам точно відомо) вас представлять до нагороди, чи йти до школи на заняття позакласного батьківського всеобучу, – ідіть тільки до школи (так чинять справжні батьки). І там, на занятті, ви дізнаєтесь, чи знаєте ви своїх дітей, які навчаються вже у 5-6-7-8-му класі. Для дітей цього періоду властиві свої особливості психічного розвитку. Вони переходять від дитинства до початку зрілості, а тому:
[expander_maker id=”1″ more=”Читати далі” less=”Згорнути”]
змінюються інтереси дитини (у 1-4-х класах був інтерес до навчання, а став домінуючим інтерес до себе, ось причина зниження успішності у 5-8-му класах);
змінюється характер відносин з дорослими (батьки, учителі), якщо в 1-4-х класах на першому місці був учитель, на другому – батьки, на третьому – дорослі, на четвертому – однолітками, то у 5-8-х класах усе помінялось місцями: на першому – однолітки, на другому – дорослі, на третьому – батьки, на четвертому – вчителі;
свідомо зростає самостійність дитини;
кожний ставиться до себе як до члена колективу;
більш різноманітними стають стосунки з однолітками, дорослими;
зростає бажання виділитись чимось у колективі класу, будь-яким способом зайняти комфортне місце в ньому;
наявне велике прагнення мати вірного друга, якому можна все відкрити;
учитель сприймається тепер через громадську думку класу;
перед дитиною постає запитання: «А хто ж я?»;
перехід від оцінки дорослих до самооцінки;
іде порівняння свого «я» з ровесниками;
поведінка регулюється самооцінкою, а самооцінка формується в ході спілкування з ровесниками (ось чому поведінка немотивована);
велика вразливість до критики на свою адресу й ціла низка немотивованих учинків (93 % самогубств саме в цьому періоді життя дитини);
зростає потяг до інтимно-групового спілкування з ровесниками (за типом тимурівських загонів);
зростає агресивність, жорстокість, підвищується тривожність, виникає замкнутість;
підвищується почуття дорослості (хочуть, щоб до них ставились як до дорослих, а не дітей);
зростає інтерес до протилежної статі;
більше приділяється уваги зовнішньому вигляду;
зростають нездоровий інтерес і потяг до тютюнокуріння, уживання алкоголю й наркотиків, цікавляться проблемами сексу;
виникає диспропорція між потребами та можливостями, потреби йдуть попереду;
зростає намагання позбутись опіки дорослих (учителів, батьків);
ще не розвинений імунітет до поганого.

[/expander_maker]



Що робити, аби ваша дитина не потрапила до рук крадіїв



 Щоб убезпечити дітей від лиха, нагадайте правила безпеки. Приділяйте дітям більше свого часу, талану та уваги👇